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Enterprise Technical Support Director
デル株式会社

語学力を活かせる
募集要項
仕事内容 <RESPONSIBILITIES>
Directs, manages and provides thought leadership to mid-level leaders that lead cross-functional teams domestically and/or globally. May work with executive leadership, develops, directs and drives key business strategies that provide the highest level of improvement to business processes and customer service delivery. Defines and drives performance standards and process improvements across the entire technical support organization. Assumes lead or consultative role within multiple major projects and oversees the project approach, decision on operating procedure, analytical approaches and work flow. Accountable for operational results in terms of customer satisfaction, expenses, budget, performance standards/metrics, services, programs and employees.

<Job Desctiption>
Oversees the support of customers encountering highly technical problems utilizing IT hardware, software, servers, networking, storage and cloud. Supervises representatives that are answering customer inquiries, primarily over the telephone, e-mail, chat or online. Establishes and maintains systems that provide solutions to customer questions and problems. Reports new or recurring problems to design departments. Ensures representatives are properly trained when old products are upgraded or new products are released. Selects, develops and evaluates personnel to ensure the efficient operation of the function. Analyzes and responds to operational, productivity and/or customer satisfaction data.

<Responsibilities>
・Directs, manages and provides thought leadership to mid-level leaders that lead cross- functional teams domestically and/or globally
・May work with executive leadership, develops, directs and drives key business strategies that provide the highest level of improvement to business processes and customer service delivery
・Defines and drives performance standards and process improvements across the entire technical support organization
・Assumes lead or consultative role within multiple major projects and oversees the project approach, decision on operating procedure, analytical approaches and work flow
・Accountable for operational results in terms of customer satisfaction, expenses, budget, performance standards/metrics, services, programs and employees
求める経験 ・Expert leadership and team building skills
・Expert project management skills
・Extensive knowledge of product lines and technical knowledge
・Expert customer service skills
・Ability to work effectively with senior management
・Possesses operational command of the business Ability to work cross-functionally
・Typically 14+ years of relevant experience or equivalent combination of education and work experience
・Typically requires 7+ years diversified leadership, planning, communication, organization and people motivation skill (or equivalent experience)
・May require product certification
勤務地 神奈川県
勤務時間 09:00 〜 17:30
休日休暇 完全週休二日制、祝日、夏季休暇(3日間)、年末年始休暇(5日間、12月30日〜1月3日)、有給休暇、疾病休暇、慶弔休暇
待遇・福利厚生 各種社会保険完備、退職年金、財形貯蓄、株式購入制度、各種保険制度(会社負担)、スポーツクラブ補助金制度、健康保険組合・厚生年金基金直営および提携保養施設利用制度等
給与 年俸制
雇用形態 正社員
企業情報
会社名 デル株式会社
代表 代表取締役社長 平手 智行
所在地 〒212-8589
神奈川県川崎市幸区堀川町580番地 ソリッドスクエア東館20F
資本金 300,000,500円
従業員数 約1,800名(2015年8月現在)
事業内容 デルは世界市場トップレベルのシェアを誇るエンドツーエンドのソリューション・プロバイダー、Dell Inc.の日本法人です。

■総合ITソリューション事業
パソコン・モバイル端末から基幹システムやクラウドの導入支援、セキュリティサービスに至るまで包括的なIT ソリューションを提供。

Dell Inc.は海外展開において、世界市場をアメリカズ地域(北南米)、欧州・中東およびアフリカ(EMEA)地域、日本/アジア太平洋地域(APJ)の3つに分けています。特に近年、中国・インドをはじめとする新興国のマーケットが著しく成長を遂げています。
会社の特徴 総合IT企業である米国Dell Inc.の日本法人。パソコン・タブレットから、サーバ、ストレージ、ネットワークといったIT環境のインフラに至るまで様々なITソリューションを提供しています。
世界トップレベルのITソリューションプロバイダーとして存在感を発揮しています。スピード感ある環境で、ご自身を大きく成長させたい方にお勧めの企業です。
この企業の他の募集職種
プロジェクトマネージャー/部門長
インフラエンジニア(DB)
プリセールス
直販営業(ソリューション営業)
直販営業(ハードウェア、ソフトウェア営業)
テクニカルサポート
マーケティング
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